İletişim, kuruluşlar için önemli bir yönetim bilimidir. Her kuruluşun ve her yöneticinin iletişim çalışmasına ihtiyacı bulunuyor. Bugün özel sektör kuruluşlarının ve üst düzey yöneticilerin önde gelenleri iletişimin sırrını keşfetmiş bulunuyorlar.
İletişimin en önemli özelliğinin, bir strateji dahilinde planlanarak gerçekleştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması olarak özetleyebiliriz. Kuruluşların iletişime bakış açıları da işte bu noktada ortaya çıkıyor. Ya bütünsel değil de sadece bir aktivite için düşünülüyor veya statejisi ve sürdürülebilirliği bulunmuyor.
Aslında bilinmesi gerekir ki, iletişim çalışmaları uzun süreli çalışmalardır. Sonuçları başlangıcından bir veya iki yıl sonra sağlıklı olarak görülmeye başlar. Bu süreç içinde de çalışmalara devam edilebilmesi halinde iletişimin etkisi görülebilir.
Siyasi partilerimiz için de aynı şey geçerli. Partilerimizin çoğunluğunda istikrarlı bir iletişim çalışması yok. Dönemsel veya Başkana odaklanmış bir iletişim çalışması zaman zaman görülse de aslında ana hedef kitleleri olan halka dönük çalışmalar gözlemlenmiyor.
Erken seçimin gündeme gelmesi, siyasi partileri telaşlandırdı. Adeta hazırlıksız yakalandılar. Hemen reklam çalışmalarına yöneldiler. Bütçelerin belki %10’luk bir bölümü iletişim çalışmalarına ayrıldı. Aslında reklam çalışmaları bir yere kadar hedefe ulaşıyor, ancak iletişim çalışmalarındaki eksiklik oyları doğrudan etkiliyor.
Bu dönemde seçim çalışmalarında partilerin iletişime verdikleri önem de ortaya çıktı. Partiler kendi aralarında yarışırken, reklam ve iletişim çalışmaları da bu yarışı destekledi. AKP’nin başarısındaki en önemli faktörlerden biri de bu olsa gerek.
AKP, başarılı bir seçim dönemi yaşadı ve başarılı bir sonuç aldı. Başarısındaki önemli etkenin, kurulduğu günden itibaren sürdürdüğü istikrarlı, sürekli ve sağlıklı iletişim stratejisi olduğunu söyleyebiliriz. Biz iletişimciler için güzel bir siyasal iletişim örneği. Bir strateji dahilinde, sürekliliği olan, hedef kitlesi ile birebir iletişimin sağlandığı, hizmetin anlatıldığı, bütünselliğin gösterildiği bir iletişim çalışmasıdır.
Yıllardır iletişim uzmanı büyüklerimizin de söylediği gibi, bütün partilerin ihtiyacı olan iletişim çalışmasını, önemseyen ve olması gerektiği gibi gerçekleştiren ve uygulayanların seçimi kazandığını iki dönemdir görüyoruz.
Seçim sonuçları, AKP’lileri bile şaşırttı, aslında şaşıracak ne var ki, bu istikrarlı iletişimin bir sonucu...
Diğer yandan bu iletişimin bir devamı olarak, Sayın Başbakanın seçim döneminde ve sonrasında çok daha uzlaşmacı ve yapıcı bir yaklaşım izlediğini görüyoruz.
Bu yaklaşımın yeni dönemde, hükümette, sektörlere, iş dünyasına, medyaya, halka dönük olarak da devam etmesini diliyoruz. Yapıcılık ve uzlaşmayla, hoşgörüyle, birlikte hareketle, ülkemizin yararını ve geleceğini düşünerek, ülkemiz daha aydınlık ve hızla ilerleyecektir.
13 Ağustos 2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blog Arşivi
-
►
2009
(59)
- ► Nisan 2009 (48)
- ► Mayıs 2009 (2)
- ► Haziran 2009 (5)
- ► Eylül 2009 (2)
- ► Aralık 2009 (1)
-
▼
2010
(36)
- ► Şubat 2010 (14)
- ► Nisan 2010 (4)
-
▼
Ekim 2010
(15)
- “Kuruluşların da yöneticinin de yükselme yolu ilet...
- İŞLETMELERDE İLETİŞİMİN ÖNEMİ
- Ms.Fugen Toksu, Chairman, TUHID, Turkish Public Re...
- “Halkla İlişkiler ve Tanıtım” Sektörünün Dünü, Bug...
- “Halkla ilişkiler bir yönetim bilimi”
- Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu
- Ne olursanız olun, en iyisi olmaya çalışın, hedefi...
- TELEVİZYON YAYINLARI VE TOPLUM İLETİŞİMİ
- “İletişim çalışmalarının önemini, seçim döneminde ...
- Yapı sektörü, bugün iş dünyasının aktif ve tam kap...
- “Yeşil pazarlama anlayışı, ekolojik gerçekleri sak...
- İLETİŞİMİN DEĞİŞEN YÜZÜ : SOSYAL MEDYA
- “Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk”
- İletişim Kimin İşi?
- Marka ve İletişim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder